Dödsskjutningarna på ett gym i Pennsylvania i tisdags skulle ha genomförts redan i januari. "Jag fegade ur. Jag hade köpt vapen och allt. Helvete" skriver den 48-åriga gärningsmannen George Sodini på sin blogg.

Mannen som dödade tre och sköt sig själv på ett gym i tisdags bloggade om sin ensamhet och svårigheter med kvinnor. "Kvinnor gillar mig helt enkelt inte", skriver han. Redan i november förra året avslöjar han i bloggen sina planer att slå till vid gymmet i Pennsylvania. Ett försök gjordes redan den 21 januari i år, men misslyckades.

Sodini blev själv medlem på gymmet i Pennsylvania för flera år sedan och beskriver flickorna där som "så vackra att det inte är mänskligt".

Sodini beskriver sig i sin profil som "aldrig gift" och baklagar sig över att han inte haft sex på 19 år och inte haft en flickvän sedan 1984: "Det finns 30 miljoner attraktiva kvinnor i USA (min uppskattning) och jag kan inte hitta en enda".

Enligt den amerikanska tidningen New York Post jobbade Sodini som ekonom på en juristfirma. Grannar beskriver honom som en asocial enstöring.

Samma dag som de tre kvinnorna sköts ihjäl hade Sodini lämnat gymmet två gånger för att komma tillbaka senare på kvällen. Enligt New York Post hade han träningskläder och svettband på sig när han gick in till en dansklass i latinsk dans och sköt ihjäl tre kvinnor och sig själv.